28 Mar 2014

Homemade washi DIY

Ono što me posebno raduje je da ovaj blog polako počinje da živi. Broj poseta se drastično povećao, i mada niste preterano voljni da komentarišete - dobih gomilu fidbekova nekim drugim kanalima sa raznih strana. Hvala vam, hvala što potrošite koji minut vašeg vremena na moje postove. Činite da se osećam mnogo lepo! 

Jedno veeeliko, specijalno hvala za moju dragu J! Njeni komentari uvek izmame osmeh. Kako je ona divna ne mogu vam opisati. I tako pametna, pozitivna i kreativna. Pričam o autorki bloga Čarapice, posetite blog obavezno. 
Pisala ja o washi trakama u pretprošlom postu, a onda mi ona reče kako pravi vlastiti washi. U meni sve zaigralo! Naravno, morala sam odmah da trknem i kupim šta mi treba, pa da probam da to i sama uradim. I ne bih sad ja pisala ovaj post da me ona nije ohrabrila za to. Eto, da znate, ovo je delegiran post i sve zasluge su Čarapicine

A rado ću ga napisati, jer sam prosto opčinjena mišlju da sad znam kako da napravim "domaći washi" - hej, zamislite, domaći washi, kakav god poželite, koliko god želite, ove i one širine, ovog i onog dezena. Za nekoliko dinara po projektu. O, da, nekoliko dinara, a mogućnosti beskonačne. 

Evo homemade washi traka, na jednom primeru. 

Washi trake u domaćoj radinosti


Potrebno:
  1. dvostrano lepljiva traka (širine po izboru)
  2. salvete po izboru
  3. makaze
Odvojite samo gornji sloj salvete i postavite ga na ravnu površinu.
Odlepite traku i spustite lepljivu stranu preko salvete. Zalepite tako salvetu za traku. Trudite se da se salveta ne izgužva.
  • Ja na stolu imam staklo, pa zalepim početak trake na staklo, da "uhvatim pravac". Onda poturim salvetu ispod, prislonim dalje traku na vrh salvete, pa kako spuštam traku - tako pomalo zatežem i ispravljam salvetu ispod nje. 

Odsecite traku. Odsecite višak salvete. Dobili ste željenu traku.


Vodite računa kako ćete okrenuti salvetu! Lice treba da je na dole, traka se lepi na naličje salvete. Posebno je ovo važno kada je naličje salvete dosta bleđe od lica, kao što je ovde slučaj:


Ostaje vam još da noktom pređete pažljivo preko salvete i istisnete vazduh koji je eventualno ostao. Ako ste lepili rub salvete, tamo gde najčešće postoje utisnute tačkice, ovim potezom nokta preko površine to će se sve ispraviti.


Secite dalje trake u dužinama i širinama koje želite, prema predmetu na koji ćete ih lepiti.
Ja sam odabrala da ukrasim korice od e-čitača.



Ukrašavanje


Potrebno:
  1. predmet koji ukrašavate, čist i suv
  2. ukoliko predmet nije svetao, boja za podlogu (na bazi vode)
  3. homemade washi trake
  4. makaze
  5. sunđer ili maramica za skidanje viška boje (vodom)
  6. lak (na bazi vode)
  7. dodatni predmeti za ukrašavanje, po želji
O bojama i laku koje koristim i predlažem, pogledati ovde.

Očistila sam korice. Evo kako su inače izgledale.


Prebojila sam korice. (Nije potrebno da budu savršeno obojene, dovoljan je jedan sloj.) Ako je predmet svetle boje, ne bojite ga.


Pažljivo odaberite mesto odakle počinjete da lepite traku. Odlepite drugu stranu trake i krenite sa lepljenjem na predmet, skidajući postepeno ostatak zaštite sa trake.


Polepite trake kako želite, ostavljajući odsecanje viškova za kraj.


Odsecite višak trake. I odstranite višak boje. 
Obojite ivice ako želite. (Ja sam ih ovde bojila vodenim bojama.) Zalepite, možda, nešto na površinu. Docrtajte, napišite... 
Kada ste zadovoljni rezultatom, prelakirajte ceo predmet. Ostavite dobro da se osuši, a zatim prelakirajte još jedanput.
Ne brinite se što će boje pod lakom malo da se promene. Vratiće se na staro dok se lak bude osušio.
Ovako je izgledao sveže prelakiran predmet:


A ovako na kraju:



Moj girlie čitač sada me podseća na korice spomenara nekog devojčurka. :)

Uživajte u washiranju!


6 comments:

  1. Super post! Gde se mogu kupiti tanje dvostrano samolepljive trake? Posto radim dekupaz, i ovo mi isto tako zanimljivo! Najvise sa knjige i kutijice i tako neke stvari za po stanu :D Super zanimacija!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala! :)
      Kupila sam u knjižari. Ranije sam imala neke mnogo debele trake, nisam ni znala da postoje ove tanke. Kakvo otkriće da postoje :)

      Ah, znam to za dekupaž i stvarčice po stanu. Samo radim i čičkam, najgora sam. :D Ali to je tako zarazno i kad uhvati - ne pušta!

      Delete
  2. Ja sam za ovaj blog saznala preko komentara na blogu "Čarapice" i veoma mi se dopada. Hvala na svim lepim i kreativnim idejama koje nesebično deliš sa nama. I mene zanima gde se mogu nabaviti ove dvostrano lepljive trake, pošto sam prošle godine obišla par knjižara i svi su me bledo gledali.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala tebi, Biljana, i dobrodošla!
      Kupila sam traku u knjižari. Sada sam kod mojih i to je valjevska knjižara, prva u koju sam ušla, tako da bi toga trebalo da bude. Videla sam da imaju i šire trake. Isprva sam pomislila šta će mi tako široka traka, ne razmišljajući da bi možda čak i bolje bilo da sam je uzela, pa posle sekla na širine koje mi trebaju. Brže bi išlo. Eto, čak ima i asortiman za biranje :)

      Delete
  3. Ah, nije mi poslat komentar, a prva sam komentarisala...
    Prvo - mislim da si mi previše zasluga dala.
    Moj je bio samo predlog, a tvoje vredne ruke, trud i izbor ovih divnih dezena. Drago mi je da si postavila ovaj tekst, odlično si objasnila, mislim da će mnogima značiti.
    A čitač je predivan, šareno - volim te šareno!

    P.S. Hvala na lepim rečima, ne umem baš da se ponašam kad me neko hvali. Znaš da je obostrano. :*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nemaš pojma koliko si mi svojim predlogom uveselila ove inače kišne dane. Kad sam došla kući s kupljenom trakom bilo je već kasno da započinjem išta, pa sam legla u krevet jedva čekajući da dođe jutro da probam recept. E, ne pamtim kad mi se to desilo, tako da je zasluga na mestu ;) :*

      Delete

pošalji komentar